ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۱۴۸۴
عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری در راستای حمایت از بانوان را از تاکیدات معظم له دانست، گفت: با اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار تمام بانوانی که ازدواج کرده و مادر می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند به گونه‌ای که پس از گذشت یک دهه شاهد بیمه شدن تمام بانوان کشور باشیم و در نهایت خانه داری به عنوان یک شغل محسوب می‌شوند.
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جزئیات دیدار مقام معظم رهبری با بانوان به مناسبت سالروز وفات ام الشهدا، ام العباس، حضرت ام البنین علیهاالسلام، بانوی ادب و ایثار و همزمان با فرا رسیدن روز میلاد فرخنده حضرت زهرای مرضیه (س) و روز گرامیداشت مقام بانوان و مادران، گفت: این دیدار بسیار ماندگار و سخنان معظم له در بخش‌های مختلف حوزه زنان کارگشا است. رهبر انقلاب به جایگاه و هویت زنان در جامعه تاکید داشتند و مسئولان را به قدرت نرم زنان و قرار گرفتن آنها در جایگاه اصلی‌شان سفارش کرده‌اند. 
حضور زنان در مشاغلی همچون پزشکی و معلمی واجب کفایی است
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و… گام‌های بلندی در جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است، افزود: هنوز فرصت‌های بی بدیلی وجود دارد که می‌تواند حضور زنان در آن  عرصه‌های را پررنگ کند، حتی در برخی از مشاغل همچون پزشکی زنان و معلمی حضور بانوان را به عنوان واجب کفایی دانستند.
قانون جوانی جمعیت چندین امتیاز قانونی برای بانوان شاغل قائل شد
رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علیرغم اینکه در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با ۸ بند، چندین امتیاز قانونی برای بانوان شاغل همچون مرخصی بارداری، دورکاری، کاهش شیفت شبانه بانوان، احتساب سنوات شغلی به ازای تولد فرزندان، در نظر گرفتن مرخصی زایمان در دوران دانشجویی بانوان، افزایش امتیاز استخدام برای مادران شاغل و دانشجو…در نظر گرفتیم که متاسفانه بسیاری از بندهای عنوان شده به مرحله اجرایی شدن نرسیده است که از گلایه‌های معظم له در این دیدار صمیمی بود.
رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس شورای اسلامی با اشاره نقش کلیدی مادری بانوان، تصریح کرد: بسیاری از زنان به دلیل نقش همسری و مادری باید زمان بیشتری را در منزل باشند، لذا تناسب میزان زمان کار با حضور فیزیولوژی بانوان در کنار نقش تربیتی آنها در منزل بسیار مورد تاکید رهبر انقلاب بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی دیگری از سخنان رهبر انقلاب، تاکید داشت: عدم وجود منطق عقلایی در غرب برای سوء استفاده از زنان، فرآیندهای فمنیستی و برابری جنسیتی است، متاسفانه دنیای بدون منطق غرب در حال‌بهره کشی از زنان است، این مسئله زمینه ساز سودجویی بانوان را در کشورهای مختلف را مدیریت می‌کند و بر این اساس کنوانسیون‌های بین المللی و حتی قوانین بین المللی را در کشورها هدایت می‌کند، این مسئله به شدت مورد تاکید مقام معظم رهبری بود و با طرح چندین سوال حضرت این به مسئله سفارش داشتند.
غرب به دلیل پشتوانه فکری و منطقی حاضر به مباحثه در خصوص زنان نیست​
محمدبیگی در ادامه اعلام کرد: معظم له در نشست صمیمی یادآور شدند که غرب به دلیل پشتوانه فکری و منطقی حاضر به مباحثه در خصوص زنان نیست، این مسئله را بانوان جامعه کسانی که اهل قانونگذاری، سیاستگذاری هستند و در حکمرانی زنان دنیا و کشور در حال فعالیت و قلم زدنند باید به تمام این مسائل واقف باشند و به همه آنها بپردازند.
وی با بیان اینکه باید جهان غرب را به مباحثه و مناظر در مورد زنان و حقوق زنان بکشانیم، تاکید کرد: باید حقوق و تکالیف زنان در عرصه جهانی به مناظره گذاشته شود و جریان‌های فکری غرب، شرق و اسلام باید مناظراتی گذاشته و مشخص شود پیروز این میدان در مورد زنان چه کسانی هستند؟
نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تکریم نقش همسری و مادری در خانواده و جامعه، قانونگذاری در راستای حمایت از بانوان از تاکیدات معظم له در این دیدار صمیمی بود، یادآور شد: با اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار تمام بانوانی که ازدواج کرده و مادر می‌شوند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند به گونه‌ای که پس از گذشت یک دهه شاهد بیمه شدن تمام بانوان کشور باشیم و در نهایت خانه داری به عنوان یک شغل محسوب می‌شوند. 
حضور زنان در انتخابات از اولویت‌های تاثیر گذار خواهد بود​
محمدبیگی با اشاره به سخنان معظم له به حضور زنان در انتخابات پیش روی، خاطر نشان کرد: این زنان هستند که باید همسران و فرزندان خود را برای حضور در انتخابات تشویق کنند ظرافت‌هایی در انتخابات وجود دارد مورد توجه بانوان است،حضور زنان در انتخابات از اولویت‌های تاثیر گذار خواهد بود.
عضو فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای حضور زنان در انتخابات حد و مرز و درصد مشخص کرد، یادآور شد: ظرفیت حضور بانوان شایسته در مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد است، زنان توانمند بسیاری داریم که می‌توانند در عرصه قانونگذاری نقش و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذاری داشته باشند./

ارسال نظرات